wróć
Polski Związek Alpinizmu
Aktualności > Aktualności - Narciarstwo wysokogórskie > Obóz treningowy Kadry Polski w Narciarstwie Wys.

Obóz treningowy Kadry Polski w Narciarstwie Wys.

Opublikowano: 23-12-2014; 18:12 przez mteg

Relacja z obozu treningowego Kadry Polski w Narciarstwie Wysokogórskim
Maso Corto, Włochy.

Obóz treningowy odbył się w dniach 13-22.12.2014 we Włoszech, w Dolinie Val Senales. Wzięło w nim udział 8 zawodników Kadry Narodowej: Anna Figura, Anna Tybor, Jacek Żyłka-Żebracki, Tomasz Brzeski, Mariusz Wargocki, Marcin Piętka, Karol Karpierz i junior Mateusz Knap. Jak co roku udaliśmy się do ośrodka w miejscowości Maso Corto, położonego na wysokości 2000 m n.p.m.. Miejsce stwarza świetne warunki do treningu. W okolicy znajduję się kilka trzytysięczników, które stanowiły nasz cel podczas pobytu. Dzięki temu treningi odbywały się głównie w terenie wysokogórskim, ale również na wyznaczonych trasach narciarskich.

Pierwszego dnia odbył się trening aklimatyzacyjny. Zdobyliśmy szczyt Langtauferer Spitze o wysokości 3528 m n.p.m.. Na grani prowadzącej na szczyt mieliśmy okazję obyć się z eksponowanym terenem, co często towarzyszy nam na trasach zawodów. Trening zajął 4,5 godziny, pokonaliśmy 2100 metrów deniwelacji.

W kolejnych dniach przeprowadziliśmy treningi wytrzymałościowo – wysokościowe, podczas których zdobyliśmy między innymi trzeci co do wysokości szczyt Austrii- Weisskugel (3739 m n.p.m.), a także Langtauferer Spitze (3528 m n.p.m.), Punta di Finale (3516 m n.p.m.) oraz Schwemser Spitze (3459 m n.p.m.). Poruszanie się po lodowcu wykorzystaliśmy jako trening przed zawodami Mezzalama, podczas których zawodnicy związani są liną w trzyosobowych zespołach. Odbyliśmy również treningi techniczno – szybkościowe, głównie w formie interwałów oraz symulacji sprintów.

Obóz treningowy uważamy za bardzo udany. Każdego dnia spędzaliśmy na nartach od 3 do 7 godzin, pokonując przy tym średnio 2000 m różnicy wysokości. Warunki atmosferyczne i śniegowe były sprzyjające, co pozwoliło nam na przeprowadzenie większości treningów w trudnym terenie, poza przygotowanymi trasami zjazdowymi.